fredag 30 november 2012

Säters Julmarknad anno 2012…

God kväll på dig,

Den 2: december 2007 slog jag upp portarna till min butik. Öppningen skedde i samband med Säters mysiga Julmarknad och nu är det alltså dags på söndag igen…för femte året i rad.

17

(Två fönster har jag hunnit skyltat om…då är det bara fem kvar ;-).

Text ifrån Säters Näringsliv:

“I Säter fylls årligen, på första advent, den genuina och vackra innerstaden av sång, musik,hästar och tomtar. På Rådhustorget skapas en stämningsfull marknad med historisk inramning som lockar gammal som ung. Om du vill uppleva en julmarknad utöver det vanliga måste du besöka Säter.”

18

(Nya vackra skålar i vit plåt, 229 kr.)

Stadshotellet håller öppet och serverar Julbord och i den gamla brännvinskällaren med anor från 1600-talet säljs det delikatesser, mysigt värre :-).

Butiker runt om i Säter håller extra öppet, mig & alice likaså mellan kl. 14.00-18.00, med andra ord…samma tid som julmarknaden pågår.

20

(Som ni ser har vi även fått snö, vilket gör det hela ännu mysigare.)

Självklart bjuds det på pepparkakor och julmust och i butiken hittar du klappar för både Stora som små, samt ett och annat 5-års erbjudande såklart.

Jag önskar dig varmt Välkommen till Söta Säter, en blomstrande liten Stad.

Kraaam och Mysig Advent.

Melinda

 

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Så fint i fönstrena, det hade lätt lockat in mig..

Ha en fin första adventshelg..

Kram Mia