fredag 23 september 2011

Ett skåp…

Ledde till att det blev lite ommöblering i butiken.

Hej alla.

I söndags ropade jag in ett stort vitrinskåp som hämtades i tisdags och bubbades in på plats i butiken….hmmmm, ett skåp för mycket…så med andra ord fick jag plocka ur det andra och låna ut det eftersom det var i vägen.

11

Det svalde massor och jag är lite förtjust i den gammelrosa insidan på det…lite Pippistuk över det :-). Jag drog bara på en lättstrykning av vit färg på innerdörrarna. Nu rymmer det alla nyinkomna doftljus och lyktor m.m.

12

Det ena drar ju med sig det andra så jag har flyttat om samtidigt som det kommit varor och jaaa, det har varit lite mer eller mindre kaos denna vecka. Även om jag åkt dit tidigare och kommit hem senare varje dag så tar det sin lilla tid. Men det är också väldigt roligt….dels med alla vackra nyheter och sedan att få göra om lite.

2

Massor av nya snygga ljusstakar i både rost, grönrostigt och även vita i gjutjärn.

3

Snygga lyktor i både rost och svart…Lyktornas tid börjar ju nu när det blir mörkare om kvällarna.

8

Denna stora rostiga skönhet har ett riktigt bra pris, 295 kr.

7

En massa snygga urnor och krukor har det också kommit in för höstplanteringarna. Denna järnurna kostar 399 kr.

9

Även dessa svarta lyktor har kommit in igen…kostar någonting mellan 700-800 kr…kommer inte exakt ihåg såhär på fredagskvällen ;-).

56

Nya kläder, smycken och sjalar också. Ville särskilt visa detta söta ur på halskedja. Det ser ut som en rund snäcka när den är stängd, fungerar alldeles utmärkt och till ett fenomenalt bra pris av 169 riksdaler.

Sådär, det var lite smått och gott. Nu önskar jag er en riktigt skön helg.

Varm kraaam

Pippi Lotta

4 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Supersnyggt skåp. Det blir spännande att kika in i butiken. Allt ser så mysigt ut. Kommer och shoppar framöver, nu när jag var först i ringen hos dig. Ha en skön helg. Mvh Mimmi

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket vackert skåp!
Ha en riktigt mysig lördag!
Kram/Lena

Johanna Stålros sa...

Jag blir helt tossig när jag ser dina fina bilder- vill bara till dig;) Skåpet är ljuvligt!!! Kram Johanna

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

hmm så mycket fina saker och vad snyggt det blev med skåpet..ha en bra dag♥