tisdag 26 april 2011

Vilken underbar påskhelg…

Det har varit med sol och värme och härliga lata dagar.

Hoppas verkligen att hela Sverige har fått njutit av detta underbara väder, det är ju knappt så att man har velat gå in om kvällarna.

På långfredagen hade vi Påskmiddag här hemma och Hanna & Matilda fick till uppdrag att göra lite roligt påskgodis till gästerna.

2

Tänk vad mycket roligt man kan göra med marshmallows och grillpinnar. Det var meningen att de skulle göra påskharar men det blev både tuppar och annat…härligt när kreativiteten slår till. Man behöver som sagt marshmallows, grillpinnar, godis och kristyr på tub i olika färger. Sedan är det bara fantasin som sätter sina gränser.

3

Jag tog de små  myntevispskålarna i tre olika färger och gjorde låga bordsdekorationer. Jag bara älskar denna ljuvt ljunglila färg på rosen. Jag blötlade oasis och tryckte ner i skålarna och sedan i med tre rosor i varje och lite blad. Snabbt och enkelt är min melodi.

51

Sedan har vi varit ner i Säterdalen så barnen fick leka av sig lite.

6

Marken är täckt av vitsippor överallt. Det  sprudlar av vår nu.

7

Blir man lortig om fötterna så kan man ju alltid ta ett fotbad :-)

Sedan har jag arbetet massor i  trädgården. Vi har äntligen satt en syrenhäck som jag hoppas ska ta sig. Samt påbörjat ett annat projekt ;-).

Med andra ord en härlig helg precis som jag önskade mig.

Ha det gott alla.

P & K

Melinda

7 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Visst har det varit underbart...önska man fick vara ledig lite till även om det har såklart varit skönt med de få extra dagarna man fick.

Kram Anna

Photo by Maria sa...

Här har det med varit en strålande solskenspåsk.. Jag har iof jobbat men hunnit njuta på eftermiddagarna..

Ha nu en solig onsdag i morgon..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Åhh vad härlig Påsk ni har haft..toppen, jag hade önskat att jag hade kunnat gräva i trädgården jag också, men det får dröja några veckor till..jag ska också plantera en syren häck..eller berså vid uteplatsen !! Och annat grävande i trädgården ska det bli, nu jäklars ska den bli mysig min trädgård..
Kraaam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Din påsk låter som en påsk SKA vara, härliga glada bilder!!! Mari.

Anonym sa...

Håller med vilken fantastisk Påsk Helg : ) Fina bilder : ) kram Sofia

linnea-maria sa...

Åh vad härligt påskgodis. Ja det blir nog en tur till Säterdalen och lekparken där när det är fint väder någon dag. Ha det så fint /Therese

Lotta sa...

Tack för både humoristiska och vackra bilder.Fin blogg! Titta in till mig me. Kram Lotta