torsdag 10 februari 2011

Välstruket, not…

Apropå mitt förra inlägg om att lätt byta stil hemma med nya textilier. .. Igår kom nämligen mina efterlängtade gardiner till butiken. De är så j-a snygga rent ut sagt!

För att demonstrera så tog jag hem…och för att det ska gå fort att fota dem så stryks här inget ;-).

1

En stor duk med måtten 140 *250 cm. Den finns även med svart tryck och blåa ränder.

2

Den är i 100 % bomull och kostar 299 kr.

3

Stora kökshanddukar som det lätt går att sy kuddfodral av, här med den svarta randen igen.

7

Här ser ni den blåa randen. Kan användas som bordsunderlägg…

8

Som kökshandduk…då det faktiskt är en sådan. Man kan ju även tänkas att sy en cafégardin av den…

9

Eller varför inte använda den till att enkelt klä om stolar med? Användningsområdena är många. Kostar 59 kr.

5

Här ser ni hissgardinen i samma stil, finns även med svarta ränder.

Måttet 120 cm kostar 269 kr och 140 cm gardinen kostar 289 kr och då ingår en trästav upptill samt 2 ögelkrokar till upphängning.

6

Samma tyg finns även i färdiga kuddar för 179 kr för både kuddfodral och innerkudde.

Det finns även liknande gardiner i samma färgställningar men med annorlunda text.

Stor_amorhiss

Denna hissgardin med den broderade texten Amour vincit omnia finns i strl, 120, 140 och nu även i 160 cm bredd, kostar 259, 289 respektive 315 kr för den bredaste.

Även stolsfodral och lampskärmar har kommit.

Som sagt, mycket går att förändra med lite textilier.

Hoppas att ni är ok i snöovädret.

Kraam

Melinda

6 kommentarer:

En Doft Av Lavendel sa...

Gardinerna är skiit snygga!!!
Tänk att man kan bli så glad för lite tyg haha ;)
Jag har faktiskt den hel vita med broderiet, den är så charmig å passar fin fint till min inredningsstil. Å du Melinda jag struntade också i att stryka den innan den for opp, fort ska de gå hihi när de ska fotas :)

Ha de gott!
Kraam Benita

Anonym sa...

Gaaaah!

vilka underbara textilier. Jag vill ha den stora duken, den ska bli draperi i hallen och hänga på mitt rostiga arméjärn som just blivit gardinstång.

Åh! I love it.

Vi hörs på mailen. Du skickar gardin till mig och jasg lite stickat till dig så ordnar vi det ekonomiskt på mailen.

Åh den kommer sitta som en smäck i min hall :)))))

pöss

Nanna sa...

Vad fina! Synd att de inte passar in hos oss :(

linnea-maria sa...

Vad snyggt och vad mycket man kan göra med handukarna! Kram /Therese

Fräknis sa...

Ja dom var verkligen riktigt snygga och det var ett lika snyggt pris! Hurra! Har annars sett liknande men då kostar dom ju 500 kr och uppåt...Har du ett stort lager?
Kram Malin

Snögården sa...

Jätte fina.Blir nog beställning.
Hör av Mig .Kram Anni