onsdag 25 augusti 2010

Mindre roligt…

Är det ibland.

Som i lördags natt när jag fick ett telefonsamtal hem kl. halv ett på natten för att några hade krossat fönsterrutan på butiksdörren!!!

Slängde mig på cykeln för att möta upp polisen. Inte för att jag fattar varför de öskar bensin på att åka ifrån Borlänge hit när de ändå inte gör något?

2

Ni får ursäkta om jag låter lite bitter…men istället för att jag skulle stå och berätta för dem vem jag var, ta mina uppgifter, be mig stiga in i glaskrosset för att hämta telefonnumret till hyresvärden så kunde de väl ha åkt efter dem? De hade fått ett signalement och grannarna hade tom. följt efter dem så de visste vart de hade gått.

1

Hyresvärden har de ju iallafall inte kontaktat.

Om de hade gjort det så kanske den fortsatta förstörelsen den natten runt om i Säter kunna ha stoppats.

4

Men, men…det är bara att betala och se glad ut och gå vidare.

Hoppas nu bara att det här urtråkiga vädret vänder så kanske mitt humör gör det med.

Ha det så gott alla.

Kraam

Melinda

15 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch så trist! Och så fruktansvärt onödigt...
Hoppas det inte händer igen.

Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Fy fan!! Inte konstigt folk tar lagen i egna händer!!!! Man önskar myndigheter och i detta fall polisen kunde AGERA bättre och agera alls! Gud så trist, jävla typer som förstör! Hoppas du ställer dig på benen snart igen... Vackra bilder bjuder du i af på... Mari.

Inspiration i vitt sa...

ta mig f....n att man inte kan få ha någonting i fred. Sååå himla jobbigt när det händer sånna saker och håller med dig om att de kanske hade kunnat rappa på lite för att ha en chans att haffa dom. Hoppas att de åker fast så att de försvinner.
Det kommer bättre dagar Melinda, var så säker. Kramar i massor/Ingela.

Rummet för välbefinnande sa...

Nej, fy tusan vad tråkigt Melinda.
Förstår att du känner dig såväl ledsen som besviken.
Frustration.....
Kan ju inte göra så mycket, men jag skickar dig en stor stor kram i alla fall.

lottens vita och gröna sa...

fasen såååååååååå nedrans sketet, den största kramen till dig mig goa goa melinda!
varmkram lotten

Åsa sa...

Men va tråkigt förstår att du är bitter!! får hoppas att polisen kan hitta dom nu iallafall! Kram på dej //Åsa

Emmas Verden sa...

så leit Melinda..
jeg har vært ute for akkurat det samme..
telefon kl 02.30 om natten..sten gjennom vinduet..masse glass overalt i butikken og masse jobb for meg og ingenting politiet kunne gjøre :(
hvilken glede har de som gjør dette???
sender deg en god klem og håper solen skinner på deg igjen snart :)
Anne♥

Fräknis sa...

Men å stackars dig. Och jäkla snorungar! (får hoppas att det var ungar i alla fall så det var inte var vuxna som inte vet bättre) Men många kramar från mig och hoppas att det inte var mer än dörren som gick sönder. Du får tänka att det var tur att det inte var dina barn som råkat illa ut.
KRAM

Änglarnas hus sa...

Det är så onödigt och så trist med denna typ av skadegörelse..det kommer tyvärr fatt dem en dag..när de inser det de har gjort :(

Kramis sanne

Godastunder-tokigaidéer sa...

Förstår hur de känner det, känns orättvist....min man har eget och vi har råkat ut för att de tömt vårt lager två gånger och polisen har inte gjort ett skit.....jag förstår att de inte kan vara överalt men man blir så besviken när det händer..

HA det gott och tänk framåt
allt bli bra

Kram Anna

Krusidull sa...

Varför undrar man!!! Blir så heligt förbannad,lider med dig och skulle slå dem gul o blå om jag fick tag på dem. Grrr
Ps du får vara arg sur bitter förbannad grinig tjurig elak astokig förgrymmad hatiskt... ett tag sen vill vi ha tillbaka den Melinda vi känner för henne gillar vi.
Kram
Krusidullan

Lantliv och Loppis sa...

Fy fasen vad tråkigt! =( Verkligen ledsen för din skull... Förbannade vandaler som inte kan skilja andras saker från deras egna.

Hoppas du aldrig råkar ut för detta igen...

Kramar
Jennica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men fy så förbannad man blir, springa runt och krossa glas. Det är nu jag önskar att jag var polis, känns som man hoppar jämnfota av ilska när dom inte gör något. Förstår mer än väl att du är ledsen och arg.
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria

Mejrams! sa...

Hej Melinda, det var ett tag sedan! Undrar om det är något som går?? Jag fick också ett av mina skyltfönster krossade natten till lördag men trots att polis hade kallats till platsen så var det ingen som ringde mig eller hyresvärden. Jag upptäckte av en slump saken på måndagen (skulle ha stängt mån o tis). Så vad säger man - förbannad blir man och kostar på gör det. Men trots detta får du ha en riktigt skön torsdag! Vi får kämpa på!/Kram Merja

Madame Nyberg sa...

Men va trist. Skickar lite styrkekramar från Valbo. Jag har ju butiken utanför en busshållplats där det brukar vara lite "hålligång" på helgerna och jag fasar för att nån jävel gör samma sak hos mig. Jag brukar få städa bort ölburkar och fimpar utanför butiken på söndagarna och bara det gör mig så less.
Kramar från Anna-Lena
(hoppas att jag har vägarna förbi dig nåndag här framöver när du har öppet, skulle va så kul att se dig igen).