söndag 9 augusti 2009

Scendebuten är över…

Eller debut och debut, ska jag vara riktigt ärlig så har jag spelat teater en gång tidigare.  Det var på gymnasiet och jag föreställde Lill-Babs…något mer än så berättar jag inte ;-).

27

Hej alla.

Igår var det strålande sol och massor med folk. Jag kan väl säga så här….jag var nog inte den mest trevliga eller närvarande butiksägarinnan folk har träffat på, hahaha.

29

Det var rent galet ett tag.

Ni förstår att kvällen innan så bestämde sig min Hanna och en kompis till henne (Julia) att de skulle baka och stå utanför butiken och sälja saft och fikabröd. Ungefär samtidigt så bestämde jag och Janne oss för att då kan vi ju passa på att bli av med lite saker …så varför inte ha loppis utanför butiken också???

33

Är huvudet dumt finns det något som heter ;-).

En dag som igår bör man åtminstone vara 2 st i butiken. Men, men…vi hade ringt in kavalleriet bestående av farmor och farfar som skulle komma och ansvara för Vilmer och Viktor under tiden. Det var bara det att de skulle inte kunna komma förrän kl. 12-13-tiden…Jaja, har vi bestämt att vi ska köra så då får vi ju göra det.

34

Sagt och gjort…för det första så hade jag fått några snabba repliker av Stadsteaterns ansvarige först kl. halv 11 på fm…men orden…säg något så här och improvisera lite??? Dahhhh???

32

Nervös som tusan för att jag skulle fara ut och göra bort mig totalt så var nog huvudet allt annat än det skulle. Glömde kassan till butiken, skickade hem Janne efter den, han glömde den men tog med sin kassa till loppisen…alltså  fick han kasta sig på cykeln igen.

Tack gode gud för kontokort säger jag bara.

31

Vilmer började få tråkigt efter ca 3 minuter, Viktor sprang runt som en illbatting och skrek så Janne fick mest jaga runt honom. Hanna spillde svartvinbärssaft över hela sig och sitt vackra gamla förkläde…vilket innebar att hon och Julia stängde in sig på toaletten för att försöka få bort fläckarna.

30

(undrar vem som la högsta budet på denna vackra pjäs?)

Julia kom ut…men det gjorde inte Hanna eftersom förklädet och klänningen var nu så blöta att de var alldeles genomskinliga…med andra ord satt hon på toaletten i trekvart samtidigt som Julia fick servera själv…Janne sprang ff runt efter Viktor….Vilmer satt bakom disken och muttrade att han hade tråkigt….Jaaa, det var rena rama kaoset ett tag vill jag lova. Till sist kom min mamma förbi så att Janne kunde slänga sig på cykeln ännu en gång för att hämta andra kläder till Hanna så hon slapp ut ur toaletten…Phu…Jag blir matt bara jag tänker på det.

 

Så med andra ord…Förlåt alla ni som besökte min butik för första gången! Det brukar inte normalt vara så kaosartat.

När kavalleriet dök upp och tog pojkarna med sig så blev det betydligt lättare.

35

Jag och Janne stängde butiken och cyklade till Marianne och hennes ljuvliga trädgård där vi köpte fika och lyssnade på skönsång ifrån en del  av familjen Hellgren med Co.

36

( Marianne själv presenterar bandet)

Tonsatta visor i den varma augustieftermiddagen… infann sig lugnet.

37

(Här hänger nu Hannas förkläde på tork efter en natt i klorinbad.)

 

Och vet ni…idag har jag banne mig tagit mig mitt allra första dopp för i år, härligt…jag hann!

P & K

Melinda

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Melinda!
JA, det verkar som om Ni alla hade fullt upp. JAg kan trösta dig med att de flesta tycker att det är lite charmigt när hela familjen är inblandad så det är nog ingen som blivit avskräckt. Ska besöka dig någon dag framöver och se vad du har för roligt i butiken. Sköt om Dig och simma lugnt!

Maria N

Tanjis sa...

Oj,det låter ju faktiskt som om du också är lite mänsklig trots allt! ;)
Har alltid undrat eftersom du hinner med så otroligt mycket och alltid verkar glad.

Superfina bilder som vanligt, synd att man inte var där..........

smultrongården sa...

Ojoj, inget att skratta åt när det händer - men efter lite distans vänder man det. Skönt att ni fick en sån härlig stund att avsluta dagen med. Finns väl inget mysigare än musik utomhus i en svensk sommarkväll!
Ha det gott,
kramar Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken dag Melinda!!! Men det låter som om det blev lyckat, trots allt!!! Tur det finns klorin då, och snabbcyklande män: ) Mari.

annaslantliv sa...

JA du bjuder alltid på skratt! Kaos är härlligt, i efterhand för de som är drabbade...
Jag hade verkligen tänkt gå på stampen i år men det blev ju så fint väder. Badet lockade för barnen, själv har jag doppar mig en gång, så du är inte ensam... Får se om det blir nästa år, Maria på jobbet säger det är så bra!

Hoppas du får lite mer sol iår för en fortsatt skön sommar!

Kram Anna

Unknown sa...

ojoj ni har haft mkt ändå! Hoppas verkligen att jag får chansen att komma till er butik nån gång! ha en fin vecka. Kram Petra

Pink Chocolatier sa...

Hej Melinda.

Jag kan trösta dig med att det var inte så farligt med kaos för oss som besökte butiken :)
Alltid lite extra roligt när man märker att hela familjen är involverad och ni skötte det hela kanon!

JÄTTE FIIIIN butik med en massa vackra ting (dock gick jag ut tomhänt, beslutsångesten är min värsta fiende! men nästa gång får jag handla :)

Blev självklart STÖRT förälskad i den creme färgade lampan inne i hörnet med den volangade kanten...Ljuvlig! :)

Riktigt trevlig dag fck varjefall jag och sambon min, tack för att du tipsade om detta!
Fast än vi bara bor ca 3 mil från säter så hade vi ju missat detta helt..Jösses.. :)

Men ha nu en fortsatt bra dag.

Kram Erika

Anonym sa...

ASG!

Nu minns jag...Lillbabs i gymnasiet =). Å jag har det ju på kort till och med...*s*

Ha det bra...

kramkram/Anette

Photo by Maria sa...

Oj vilken dag..
Men jag hoppas ändå att den blev bra..

Ha nu en bra måndag och ta det lugnare idag.. ;-)

Kram
Mia

Sussi sa...

Hejsan!
jag har nyss hittat till din blogg och du har det verkligen jätte fint. En fråga. Väggen med den liggande panelen i ert vardagsrum är det en befintlig vägg ni tagit fram eller har ni spikat upp panel? Vilken typ av bräder har du i så fall??

/Sussi

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken dag. Men det blev säkert bra till slut. Vilken tur med vädret ni hade.

Kramar Ullis

Det vita dårhuset sa...

God morgon Melinda

Sitter här och gnuggar mina ögon när jag får se att den nmya stora inredningsboken har kommit ut!

Har du fått den?

Vill köpa den av dig i så fall =o)
Kan jag förboka?

Kramen Erika