torsdag 6 augusti 2009

Då var det åter dags för Säterstampen…

Hej go vänner.

Ville bara påminna (tjata lite” ;-) om Säterstampen som blir nu på lördag den 8:e augusti.

säterstampen

Jag har sagt det förut och säger det igen…Är det någon gång man bör besöka Säter så är det just då.

saterstampen

  Många  vackra innergårdar med ljuvliga trädgårdar öppnas då för allmänheten och det råder full aktivitet överallt med dramatiserade stadsvandringar (där jag ska göra ett litet…med betoning litet inhopp) i år.

saterstampen_1

Det blir en massa loppisar runt om, musik, gammaldags marknadsstånd och många som klär ut sig i gamla kläder.

Då menar jag inte något som är inköpt på HM förra året utan snarare det som människor hade på sig för sisådär 100 år sedan.

saterstampen_2

Eftersom jag kommer att ha extraöppet denna dag i butiken så kommer butiken att vara stängd imorgon (fredag).

Jag har dock satt upp en lapp på dörren med mitt mobilnummer på utifall någon kommer utifrån och gärna vill komma in.

saterstampen_3

Det är alltså bara att ringa mig så kommer jag på momangen :-)…och det är absolut inga problem för mig…så var inte rädd att ringa om ni skulle stå där med näsan tryckt mot dörren :-).

Fast jag hoppas ju att så många som möjligt tar sig till Säter på lördagen istället :-).

Om ni vill se hela programmet för Säterstampen så kan ni se det här, där jag också lånat alla bilder ifrån den mycket sevärda dramatiserade stadsvandringen.

Ha det så gott och välkomna till Säter!

Kraam

Melinda

8 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hejsan!

Va charmigt detta arrangemang verkar vara :) Hoppas du får roligt och mysigt samt många trevliga kunder till din butik :)

Jag föll direkt för bilden på den lilla flickan som du har i högerspalten på din blogg och om du vill får du gärna mejla över den bilden till mig ;)

När jag klickade upp den så var den så liten att det blev dålig kvalitet när jag skrev ut den och tänkte att du kanske har den sparad i större kvalitet om man får vara så fräck och roffa åt sig den...hihi!

Ha det gott!

levinda81@yahoo.se

Det vita dårhuset sa...

Oh Melinda! Jag missar det också =(
Jag har precis kommit hem efter min tripp till la stockholmo där jag har tatuerat mina ögonbryn...och eye liners.

Om du bara visste hur jag ser ut nu!!!!!! Hoppas verkligen efter vad jag har gått igenom idag att slutresultatet blir bättre än vad det ser ut nu!!

Som en uppsvälld Cruella...... inte speciellt attraktivt ,o)

Så ni och alla loppisar slipper mig i helgen =((((((((

Men ge mig en vecka så kommer jag smygandes med min sallad och köper min tidning och tallrik =O)

Love you!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Vännen varför är det så långt det är inte bara att sätta sig i bilen och komma förbi precis men jag har god lust. Kram Tess

Photo by Maria sa...

Vad mysigt det lät.. Tyvärr bor jag ju lite långt ifrån men jag hoppas ni får det trevligt..

Kram
Mia

Emma sa...

hejhej! jag och syrran tänkte besöka säterstampen. =) så vi kommer även att gör ett besök i din butik.
Syns kanske imorn.

Galleri Hönshuset sa...

Halloj. Hur står det till med Melinda?

Ser verkligen underbart ut, men vi åker iväg så det får bli en annan gång...

Såg den stora "fågelburen" i ett skyltfönster på stan, har du kvar såna, och vad kostar dem?

Vi ses o hörs. Kram Pirre

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som en kul helg. Tack för den gulliga kaninen som sitter i vårt sovrum nu.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej Melinda!
Tack för din fina butik.Var hos dig idag och kikade.Du har en jätte fin butik.Och tack för att du bjuder så mycket på dig själv.
Vi hann både fika och åka till Gustavs på två loppisar,tack för dom tipsen.

Jag vill gärna att du åker till Englaro i Ängelsberg och tar dig en fika hemma hos Lena.
En bra vilo dag.Bara vara.De är så vackert i Ängelsberg ligger typ 1½ mil från Norberg.
Passa gärna på att besöka Wernergårdens mejeri i Karbenning.
Bra meditations stund bland kossorna.
Du kan kolla på nätet efter dessa ställen.

Du måste vila lite från alla Loppisar Melinda.
Bara vara med din Man.

Tack än en gång för din fina butik,och att du bjuder på dig själv så mycket.

Sköt om dig och din fina familj
Melinda.

Många kramar Susanne och Veijo i Norberg.
Titta in nån gång om du har vägarna förbi.
Maila om du vill
susannemargareta@spray.se