torsdag 8 juli 2010

Stannar tiden…

Om man dricker Bromsvätska?

Antagligen inte, ej heller skulle det vara särskilt nyttigt att göra det.

Men jag skulle ibland önska att jag kunde stanna tiden lite, vara här och nu och få livet att snurra en aning saktare.

Jag hoppas och tror att  alla i vårt avlånga land har lika fantastiskt väder som vi har här. Jag njuter av varenda ljummen vind och solstråle…och faktiskt känns det nästan som att jag druckit ur den här ibland…

1

Hittade en sån häftig burk/flaska på loppis i tisdags. Den vackra oljekannan i mörkblått som går ton i ton med min träback hittade jag på Susannes loppis som drog igång igår.

2

Min “lilla” samling med gamla rivjärn fick sig en kompis från auktionslådan jag ropade in på nätet i måndags.

Ni förstår…nu är jag på jakt igen :-). Viktors lekstuga är färdigsnickrad och skall bara målas…sedan är det dags för det allra roligaste. Nämligen att inreda den ;-).

Sååå, egentligen skulle det lilla rivjärnet i bläckplåt vara till lekstugan. Men vi får väl se hur det blir med det :-).

Har iallafall hunnit fixa en hel del alldeles underbara saker som ska få flytta in dit. Skall visa er sedan.

3

Om ni tittar på Jasminblomman…kan ni då förstå hur små dessa koppar är?

Den lilla kannan hör egentligen inte till men såldes ihop.

Jag vet inte vad det är med mig och småsaker?

Jag blir alldeles lyrisk när jag hittar små söta bruksföremål.

Om detta set kommer att hamna ute i lekstugan med risk att någon har sönder det eller om det får stå kvar inne hos “mamma” är oklart ännu…troligen det senare  :-).

Önskar er fortsatta varma och sköna dagar.

Kraam

Melinda

10 kommentarer:

fröken knopp sa...

Hej i solenstrålar..

Jag håller med dig, man vill stanna tiden.. Vädret är underbart!!!!

Även här är projekt lekstuga påbörjat o jag letar massor av söta grejor dit..Så roligt!!!

Varma Kramar Elin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan1

Så mycket fint du har hittat..och såå kul att få inreda ett minihus! var ett tag sedan vi hade ett sådant på tomten ;)..men som sagt då var det mest snad och vilda lekar..inte gjorda för finporslinet inte ;)..

Ha det gott! Kramis sanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Lovely loppisfynd Melinda! Men, då missade vi dig då, för vi var också där och fyndade: ) Håll igen med brtomvätskan nu bara: )

Det vita dårhuset sa...

Stooooooooooooooooooor puss på dig gumman ♥♥♥

Åsa sa...

ang bromsvätska,kommer ihåg när jag å min kusin stog i hans garderob och åt "inte bli stor piller" som Pippi gjorde. Man skulle ju säga nån ramsa oxå, men jag sa bara fel så det blev många "pller". Hoppas det va godis vi åt! Å med mina 150 cm så blev jag ju inte så stor heller...;)

Vilka fina "små" saker du hittat! Blir nog fint vart dom än hamnar hos dej! //Kram Åsa

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt om man kunde stanna tiden.Just nu är det bara så underbart ute.Ha en fin kväll.Kramar Rita ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina små söta saker..du är som jag..gillar små saker !! Det är nog bäst att sakerna får stanna inne hos mamma..
Visst är det en härlig tid nu..man vill verkligen bromsa..
Ha det gott
Kraaam Anette

Photo by Maria sa...

Så fina saker du har hittat.. Kannorna i plåt är fantastiska..

Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

... jag kikar in igen för att jag såg att Lena Kristina hade en sån bedårande stege, som kom fr dig!!!! OM du mot all förmodan skulle se en sån igen får du gärna sända mej ett mail tjejen!

Och hur i hela friden stavade jag bromsvätska då: )

n o r d i n g å r d e n sa...

Menar du, menar du? Pris? Tja, vad är brukligt? Bara den inte är FÖR hög... Tack för att du kikar! Mari. ( jo, jag såg den stegen hos S, men för sent: )