torsdag 13 december 2012

Ingen Jul utan…

Ingen jul utan enrejäl ommöblering är en devis som starkt lever hemma hos oss ( eller läs i min hjärna).

Det känns på något sätt att det inte riktigt räcker att “bara” ta fram julsaker och pynta till det lite…det måste ske något mer för att jag ska trivas och tycka att det är mysigt. Nördigt-Javisst och ack så sant!

Iallafall kom turen till vårt vardagsrum som i princip är ommöjligt att just möblera om med tanke på hur det är utformat. men skam den som ger sig och efter lite trixande och fixande så gick det.

Nu blev helhetsintrycket att vardagsrummet krympte…men mysfaktorn ökade markant och det är väl det man vill uppnå vid jul, inte sant? ;-).

1

Soffan fick helt enkelt ställas mitt i rummet…

4

En av orsakerna till att vårt rum är svårmöblerat är denna snedvägg som kom till när vi gjorde ett mindre sovrum innanför för flera år sedan.

3

9

Två dörrar efter varandra och en snedvägg kan också ställa till det.

7

I överskåpet (som nu står på golvet) har det julats till det lite lagom.

5

Barnens adventsklappar hänger på den stora stjärnan…

10

En mellanstor gran har fått en riktigt snygg julgransfot i form av en stor urna.

11

En liten myshörna där tallriksstället står och väntar på att bli uppfylld med allahanda gotter till jul.

*******************

Sådär, nu ska jag ner till butiken och jag gissar att det blir lite paketinslagning idag :-).

Go och Glad Lucia på er.

Kraaam

Melinda

 

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Så fint du möblerat och pyntat..

Kram Mia