fredag 12 oktober 2012

Nu är det snart baktider…

Hej alla rara.

Vare sig vi vill det eller ej så har hösten intagit Sverige i ett järngrepp och det står faktiskt inte på förrän julen är här :-).

Jag formligen Äääälskar julen då det liksom är heeelt ok att överpynta hemmet under några veckor.

Men lika mysigt det är att ta fram allt så är känslan ofantligt skön när man sedan plockar undan det hela och man ser fram emot ljusare dagar och vår…sådär jag…då körde jag tre årstider direkt ;-).

Iallafall så  är det ju snart dags att börja baka alla läckerheter till jul…och om man som jag inte är överdrivet förtjust i att baka så lättas stämningen iallafall upp om man har snygga bakredskap.

Visar er därför lite snygga bakredskap som kommit in i butiken, samt lite annat smått och gott.

14

Läckra brödkavlar, slickepottar och honungsskedar gjorda av Bok.

Brödkaveln, 139 kr, slickepotten, 59 kr och honungsskeden 29 kr.

13

Det är helt nya produkter i serien Mynte. Jag vet iallafall att jag kommer att känna mig otroligt proffsig när jag ska kavla ut pepparkaksdegen med denna brödkavel :-).

10

Snygga dl-mått i plåt kan man ju också behöva när man bakar, detta kostar 45 kr.

9

Varför inte lägga äggen i en trådkorg, den större modellen 99 kr…

8

och den mindre 79 kr. Snygg att lägga lime, vitlök eller annat i.

7

Sedan kommer det mindre roliga att diska när man bakat klart. Men ett snyggt diskställ är ju inte helt fel, 459 kr.

2

Det gäller ju även att hålla koll på tiden när man bakar så att man inte bränner vid något. Denna megastora klocka (60 dia) är det svårt att ta fel på tiden.

15

Att ha tända ljus när man donar hemma ökar mysfaktorn enormt, dessa snygga höga ljusstakar för 189 kr/st.

3

En Buddah som övervakar det hela är ju också bra, 99 kr.

5

Nya snygga skyltar 159 kr.

4

Viktigt att komma ihåg ;-), även denna 159 kr.

6

Denna är bara urläcker tycker jag, lite tjockare i trä, 229 kr.

17

Lite kul skylt, 149 kr.

18

Snygg välvd toalettskylt, ser ut som äkta emalj då den är blank, 69 kr.

19

Småskyltar 29 kr st.

20

Även denna 29 kr. Jag har märkt hur mycket mer städat det ser ut hemma när det inte ligger drivor av reklam i varenda vrå ;-).

1

Snygg annorlunda hink med ett långt skaft i trä, 179 kr. Tänk er på trappen till jul med en minigran eller tallris i :-).

16

Massor av nya tuppa sjalar, 149 kr st.

Hoppas att ni får en fantastisk helg, själv åker jag på kryssning imorgon med maken ;-).

Puss & Kraaam

Melinda

 

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vad mycket fint du har fått in i butiken !! Ha så roligt på kryssningen i helgen !!
Kraaam Anette

Photo by Maria sa...

Så otroligt mycket fina saker du
visar..

Ha en fortsatt fin helg..

Kram Mia

Två systrar sa...

Tjohooo, flera tokor som längtar till jul, ser fram emot att se mer julsaker från din butik! Kram Charlotte