fredag 8 april 2011

Ljuvligt men kort…

Hej alla.

Då var det helg igen och veckorna svischar fortare än någonsin. Ikväll blir det fullt hus då yngsta dottern ska ha tjejkväll så det blir till att göra Tacos för ett mindre kompani.

Hemma hos oss så är det av någon anledning alltid tacokväll på fredagar. Men jag har förstått att det inte bara är vår familj som kör tacokväll då ;-). Jobbat hela veckan och det går fort att göra samt det är lika gott varje gång…kanske det har något med det att göra???

31

För ett par veckor sedan så var jag på Plantagen och hittade denna ljuvliga Hortensia. Alla andra var blå eller mörkrosa och denna skapelse stod där alldeles själv och formligen skrek efter mig.

32

Ljust ljust rosa blommor precis som jag älskar.

Tyvärr så har ju dessa skönheter en benägenhet att sloka ganska  snabbt, både med blommor och blad…detta var inget undantag.

34

Då  är det ju tur att det finns kamera så att jag kunde föreviga den. Nu står den där hemma med endast 2 blad och inga blommor.

Men jag tänker inte ge upp.

Jag har fått en annan Hortensia att blomma igen som jag först trodde var död. Det gäller nog bara att acklimatisera den lite till Melinda Skötsel ;-).

Med denna ljuvliga varelse så önskar jag er en trevlig helg.

P & K

Melinda

10 kommentarer:

Haze design sa...

Här är det stadigt med tacogratäng på fredagar :-))

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Det kan mycket väl tänkas bli tacos ikväll...gottgott!

Åh så ljuvlig färg det var på den, och superfina foton!

ha en trevlig helg!

Kram Anna <3

Mitt skabbiga chica hus sa...

Om den slokar så är det bara att ställa ner den i en hink med vatten några timmar så blir den som ny! Jag lovar!

Mina hortensior brukar jag få att leva flera månader just på det sättet. De behöver massor av vatten och får aldrig torka ut!

Kramar!

Lantliv och Loppis sa...

Härlig färg på hortensian!
Sällan man ser den färgen =)
Hoppas den tar sig och blir lika fin igen!
Ha en skön helg!
Kram Ellen

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad gott med tacos .Men efter en fulltecknad vecka så är det ju bara så enkelt med tacos.En klar favvo här.Men idag blir det pommes kött sallad och ett eller flera glas rött.Underbar färg på din hortensia.Fina bilder bjuder du på.Önskar dej en skön och mysig fredag.Vår kram Rita ♥

Vita Falkens Lantliv sa...

Här är nästan ständigt tacos på fredagarna:)
Som du säger gott och snabbt!

Vacker hortensia, men svåra att klara av, ialf hos mig som glömmer vattna;)

Ha en skön helg!
Kram Susanne

Anonym sa...

Här blir det ockå alltis tacos nästan ibland slår jag till och gör egen pizza efter Leila Lindholms recept! Trevlig helg : ) kram Sofia

Photo by Maria sa...

Så fin hortensia.. Hoppas du får den till att blomma igen..

Taco är enkelt och gott, fast för mig blev det tacogratäng idag (igår), mumma det med..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken fin Hortensia !! Hos mig blir de tillslut blå..sen helt gröna..även fast den var vit då jag köpte den, det har visst med vattnet och kalkhalten att göra har jag hört..
Ha nu en fin helg vännen
Kraaam Anette

linnea-maria sa...

Vilka underbara blommor! Vet du jag tror att det är för att det är så gott och så går det ganska snabbt att laga till. :) Gissa vad vi åt i fredags ;)
Kram /Therese