onsdag 4 augusti 2010

Loppis & Traderafynd…

Hej alla glada sommarfirare.

Jisses Amalia vad jag har fyndat på loppisar i sommar.

Jag måste nog ha en till egen loppis snart om jag ska få plats med allt inne :-).

Men ni vet hur det är när man ser det där som man bara måste köpa fast man inte egentligen har en aning om vart man skall ställa det :-).

Oftast så blir det så att jag faktiskt köper saker för att jag helt enkelt blir förälskad i dem…vart jag skall placera dem blir en annan fråga och det kan gå dagar, veckor, månader jaaa, tom år innan saker och ting hittar sin rätta plats.

Dryg sjuka det där ;-).

1

Som det här ljuvliga lilla mjölmåttet med text inuti…det var jag bara tvungen att ha på Tradera :-).

2

Eller som den här pepparströaren från samma ställe.

4

Eller detta fickur från en loppis utan urtavla…kan man ju ha till myckejhuuuu…

5

En Sifon jag hittade på en antikaffär i Smögen, eller den vackra spegeln utan spegel, hahahaha….Ni börjar att förstå nu va?…desto skrotigare desto  vackrare i mina ögon.

6

Eller varför inte detta ljuvliga och rostiga gamla spislock???

Matildas pojkväns kommentar till henne: – Din mamma är en riktig skrotsamlare, va?

Jajamensan A…Jag & Pippi Långstrump minsann!!!

Kraam på er alla.

Melinda Pippilotta.

12 kommentarer:

It's me sa...

Hi Melinda.....great things.....you found........love them all..........enjoy your day tomoorrow.......love Ria....

Malmkakan sa...

Ha, ha, ha, va roligt du är! Du är fasen strået vassare än mig. Helt klart! I lokaltidningen här hemma har det stått i ett par dagar nu att vår sopptipp har utsatts för stölder, hmmm, jag tror minsann att jag kanske har en misstänkt, ha, ha, ha....

Ljuvligt vackra ting har du kommit över ialf.

Kramar, Cecilia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nix Pippi, det här var långt ifrån skrot, bara vackra saker. Den pepparströaren var ett superfynd, ja allt var superfynd. Spislocket har jag ett liknande, men mittmojängen fattas på mitt.
Jättekul och se dina fynd.
Stor kram
AnnaMaria

Mor Grön sa...

Jag köper också på mig loppfynd i en aldrig sinande ström. Det är ju kul att fynda även om man inte vill ha precis llt man köper framme. Vissa saker växlar jag mellan (tex. byter skolplanschernas motiv efter säsong) men mycket säljer jag vidare. Fynd innebär ju (iaf. för mig) att man köper något för under dess egentliga värde och då kan man alltid tjäna en slnt emellan och det är ju kul med en hobby som inte bara kostar utan faktisk går plus:)

Viveka i Bläckhornet sa...

Haha... ja vilka av oss känner inte igen sig :)
Känns som om man ofta måste förklara sig varför man har alla dessa saker man omger sig med.
Men jag gillar "vår" sjukdom ;)

Kram Viveka

Photo by Maria sa...

Skrot eller inte, vackert är det och du har öga för att hitta det vackra :-)

Kram Mia

Änglarnas hus sa...

Fårstår deg precis!! E likadan..Jag har faktislt ett sådan blått mjäölmått också ;)

Ha det bäst pippi!!

Kramis Sanne

Ullis/Leva på landet sa...

Så jättefina saker du har hittat, riktiga fynd tycker jag också. Är väl bra att man gillar sådant som någon annan inte vill ha längre:)
Kram Ullis

Anonym sa...

Hmmmm ... ser fram emot att fresta dig med mer fina gamla saker på lördag. Står på elisabets gård. Välkommen...
Hoppas väderbeställningen till stampen kommer fram.
Kram

hundenstina sa...

Så många vackra saker du har fyndat!!! Lyckliga du ...
Visst är det spännande?

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Det är ju ljuvliga detaljer i alla Astrid Lindgrens filmer så pippi långstrump var en bra komplimang ;)

Ha en skön helg, kram madde!

Anonym sa...

Äntligen tror jag att jag lyckas få iväg en hälsning till dej från mej,har varit totalknepigt,saknat dej i min lada det var kanonmysigt när ni var hos mej,slå en pling om vägen går mot mej varm kram susanne änghagens antik 0733663131