måndag 21 juni 2010

Lite Trädgårdsfeber…

Hej alla vänner.

Som ni kanske märkt så börjar det att glesna mellan blogginläggen här…Det är trädgårdsfebern som har slagit till.

Med andra ord så spenderar jag så mycket tid som möjligt ute i trädgården. Just nu är dagarna så långa och ljusa så det känns som att man aldrig vill gå in om kvällarna.

4

I lördags var jag & Janne på partaj…och det är inte ofta numer.

3

Det var 80-talsafton nere i Säterdalen. Jisses så roligt det var. Jag vägde för och emot om jag skulle klä mig a´la 80-tal…men jag fegade ur ;-).

1

Vissa hade verkligen lagt ner sin själ i detta och det var otroligt roligt att se. Själv hade jag på mig den nya tunikan som finns i butiken för 569 kr. En otroligt skön och figursmickrande skapelse ;-).

2

Matilda hjälpte mig med både hår och make-up. Man måste ju trolla lite för att kunna komma i närheten för hur man såg ut för sisådär 20-25 år sedan, hahahaha. Tydligen kan man sminka bort rynkor ;-).

Som sagt…jag kommer att göra blogginlägg  lite när jag känner för det och har tid…jag tror vi är fler som känner lika under den korta men vackra svenska sommaren som vi har.

Ha det så himla underbart!

Kraam

Melinda

16 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj va snygg du var Melinda, en riktig kalaspingla! Och den tunikan var skitsnygg! Fest i Säterdalen, det måste ha varit kul!
Jag är tvärtom mot alal andra, tycker det är så roligt att vara hemma så jag donar och fotar hej vilt och byter inlägg 1- 2 ggr om dagen: ) Så vi ses, tat lugnt i din garden, du har väl en sån fin hängmatta där som du hade i butiken: ) Mari.

Emmas Verden sa...

så fin du er Melinda :))
80-tallet var min glanstid..har mange gode minner fra den tiden ;))

kos deg i hagen..
sommerklem til deg..
Anne♥♥♥

blomsterboden i skanör marie sa...

gillar din tunika skarpt, jag hade inte heller klätt ut mig, gillar inte det allas.
håller fullständigt med dig att inläggen kommer att bli glesare nu när man bara vill vara UTE;)
ha det gott, kram marie

A House With A View sa...

Jösses vad snygg! Jättefin tunika också!

Kramiz aka

fröken knopp sa...

Vackra saker o vackra du!!! O tunikan..helt Ljuvlig!!!!

Även här hemma har trädgårdfebern slagit till..Helt underbart tycker jag!!!

Varmaste Kramarna Elin

annaslantliv sa...

Vad fin du var! Och så lik Matilda du är på bilderna! Det har jag inte tänkt på förut men där var ni verkligen lika varann.

Jag är supernöjd med mina inköp idag, längtar tills jag får lägga fram kudden och sätta skålarna i vitrinen som jag äntligen ska få köpa till köket!

Kram Anna

Krusidull sa...

Hejsan
Vilken pingla!!! skitsnygg må jag säga, hoppas du hade kul oxå.
Kram
Krusidullan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härliga trädgårdsbilder. Och så fin du är i nya tunikan, ett plagg som gjort för sommarfest. Roligt och få smink och hårhjälp av dottern också.
Trevlig midsommar
Kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Vilken snygg tunika.. Du klär kanon i den..
Kul med 80-tals fest.. Funderar på om jag skall ha en sådan fest när jag fyller tant i höst :-)

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Jenny Oak Fae sa...

Så vackra bilder...och vad fin DU är!

: )

KRAM, Jenny

Blogg by Maliin Stoor sa...

Fin tunika!

Verkligen en goding, både tunikan och du - riktigt fin!


Maliin

Pilgården-Susanne sa...

Looking good!!! Ser jättefin ut! Njut av sommaren! Ha det gott!
Kram Susanne

Inspiration i vitt sa...

Snyggaste bruden i stan, det måste ju vara du såklart hihi. Tunikan var såå fin och skulle passa så bra i i midsommarnatten.
Ja nu gäller det att ta tillvara alla solstunder man kan. Ha en underbar midsommar och kram på dig/Ingela.
Ps nu jommar vi för brinnande livet med boken och vu har precis gjort klar din prsentationssida, ojojoj säger jag bara, det är så snyggt att jag nästan svimmar hihi.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilken snygg brud i en otroligt fin tunika!

Jag kikar in och önskar dig en underbar sommar och en fin midsommar!

Hälsningar Monica

It's me sa...

What a great blog you have!!! i follow you now....come to visit mine..........and maybe you wil follow me too...happy summer evening !! Ria....

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fin du är !! Vilken fin tunika !!
Nu vill jag önska dig en riktigt fin och mysig Midsommar helg !!
Ha det gott vännen !!
Kraaam Anette
P.s Nu har vi bokat flyg o boende till mässan i höst, då syns vi !!!