torsdag 8 oktober 2009

Trött & Total bloggtorka…

Jag har under en längre tid drabbats av total bloggtorka, jag har bloggförstoppning, ni ser…inte ens här hittar jag passande ord.  Afasi???

16

Jag har helt enkelt gått i Bloggide och hittar inte ut ur hålet.

Jag VET att man SKA INTE be om ursäkt för att man inte är och hälsar på hos andra och kommenterar,  man SKA INTE känna bloggen som ett tvång. 

Men jag är nog bara funtad så att jag FÅR dåligt samvete.

15

Dessutom så älskar jag att inspireras av er andra och allt ni dagligen hittar på…Så hur kan det bara vara bara stopp för mig, varför orkar jag inte ens bry mig?

9

Kanske …har jag börjat att fundera är det någon inneboendes liten röst som hindrar mig att bli mera aktiv.

10

Den kanske påminner mig om den lilla fågeln som satt och pickade frenetiskt på vår fönsterruta hemma i våras.

Att om du inte drar ner på takten och försöker vara alla till lags så kommer du att duka under Melinda.

22

Det jobb jag har kräver ju att jag är aktiv. Som nu när jag håller på och skyfflar om i hela butiken.

Flytta på en sak så är det 72 andrasaker som hänger med på köpet liksom ;-).

23

Men det är nödvändigt också, nödvändigt för att jag ska trivas i butiken då man tillbringar så mycket tid där.

Min dröm nu är ju att hitta det där huset med stort H så att jag kan flytta med min butik hem.

20

Jag vet var det finns och jag vet att det blir till salu inom snar framtid. Nu ska jag bara råna en bank så att vi kommer att ha råd att köpa det också.

19

Kanske ska be Helikopterrånarna om tips…men näää, just ja. De åkte ju fast för sjutton.13

(Ljuvliga påslakan set ifrån Maileg)

14

Hoppas att ni får en härlig helg och tusen miljoner tack till alla som ihärdigt hittar tillbaka till min blogg och lämnar rara kommentarer fast jag är så kass på det själv…någon dag så…

P & K

Melinda

26 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Melinda!!

Ja jag är lite med i ditt blogg-ide jag. Jobbar hela dagarna nu och kvällarna vill jag inte sitta så mycket framför datorn. Eller jag hinner inte. Det ska tvättas o städas och förberedas inför morgondagen. Helgerna går åt till massor av annat. Försöker hinna med något inlägg då och då men det blir dåligt med kommenterandet hos alla andra. Men det är ju tanken som räknas sägs det ;)

Har ju dig på Bloglovin så jag ser när du skrivit någonting!

Kram Jenny

Photo by Maria sa...

Tycker inte du skall ha dåligt samvete.. Man skriver bara när man känner för det och likadant med kommentarerna..
Mycet fina bilder..

Kram
Mia

Cc sa...

Bloggtorka eller inte, bilderna var urtjusiga iallafall. Jag tyckte om att läsa det du skrev ialla fall. KRam

n o r d i n g å r d e n sa...

Ingen bloggstress Melinda, man kan inte vara överallt och kunna allting och ha vackert överallt!!! Lämna kommentarer gör man bara om tid finns, inte annars! Du har en sanslöst vacker butik och tar jättebra bilder!! Hör du det Melinda!!!! Jamen, vi kan väl bilda en egen helikopterliga!!! Många är nog lite bloggtrötta nu, man hinner inte fota, det blir mörkt fort... men det går i vågor, vi glömmer ju inte alla bloggvänner utan kikar in när det finns tid! Så vackert med den svarta spegeln och ljungen framför, smakfullt! Vi hörs! Mari.

Det vita dårhuset sa...

Älskade vännen!!!!!!!!!!!!
MÅSTE man blogga konstant hela tiden då?

Varför ska man behöva säga att man inte har någon ordentlig lust för tillfället? Märks inte det?
Man MÅSTE ju INTE lägga ut ett inlägg om dagen eller i veckan!

Kan man inte bara lägga ut ett när man har lust?!!!

VI/alla ser ju när det kommer ett nytt inlägg. Träffade en kvinna som läste bloggar och vi kom på tal med det här att lägga ut flera inlägg i veckan.
Hon personligen tyckte inte om när det blev för mycket utan läste hellre de som hade:

- Kvalitet och inte kvantitet!

Smaken är ju som baken och man ska inte göra något på måste! Det får ens energi att droppa rakt ner i golvet så ta nu för faan en stund på trappen i den underbara hösten och lova dig själv.......

Att bara blogga när DU KÄNNER för det och orden kommer naturligt!

Hör vad jag säger kvinna!!! *skratt*

Love you!!! Kramen Erika

lottens vita och gröna sa...

hej min goa goa melinda!!! nog är det nåt litet virus som går oss bloggare emellan, torkarviruset, kraften till att sitta och kommentera hela kvällar finns inte här heller, och du ska veta att jag tror faktiskt inte att någon tar åt sig men jag förstår dig med, har blivit bättre men har lidit otroligt av dåligt samvete och det har yttrat sig i duktighetssyndrom...nepp nopp nu är det slut med det och jag njuter av bloggen igen! guuuuuuu melida vad fint du har i butiken din, vilka saker, heeeeeeeerreguuu!
vad säger du och suss om den första helgen i nov? vi hörs min sköna, varmkram lotten

Pink Chocolatier sa...

Hej Melinda!

Självklart ska du inte ha dåligt samvete när blogginläggen lyser med frånvaro :)
Ser alltid lika mycket framemot dina nya inlägg, så jag kan vänta... ;)

Jag vet det där om hur det är när man ska "bara" flytta om några saker, vips så är hela butiken upp&ner vänd..Haha

Jaa det var mycket synd (skämt o sido) att dom åkte fast, hade gärna tagit emot en säck pengar...Finns många hål att fylla här hemma med.....

Väldigt fina bilder på de söta tingen du har i butiken....
Jag är i full gång med att starta upp en blogg för vår butik, som jag och sambon har...Du får jätte gärna kika in om du vill :)

Ta nu och njut av dom vackra höstdagarna.
Bloggförstoppningen går säkert över snart ♥

Bibbi sa...

Åh så härliga bilder... Där märks minsann ingen torka;)
Om du nu lyckas komma på hur man kan få massor av pengar utan att sitta flera år i fängelse kan du väl höra av dig till mig;P Själv ska jag hoppas på lotto som vanligt i helgen;)
Njut nu av att det blir helg och må bara gott!
Kramen

Rummet för välbefinnande sa...

Hörru du, jag och VI här ute i blogglandia förstår dig. vi känner nog så lite till mans kan jag tro. Ibland så hinner man bara inte med. Det enda jag kan känna är att jag blir så himla glad när du gör ett inlägg för jag älskar dina bilder och dina helt underbara rader. Blir så glad av dig förstår du "sprall-fia".
Längtar så efter att få komma och hälsa på dig efter att vi sågs i Stockholm. Men, tiden den rusar och livet likaså.
Själv håller jag på och kommer till rätta i livet efter försäljningen och det har varit så mycket att ordna till så BLÄÄÄÄÄÄ!
Jag ville ju bara få landa en vecka vet du och bara vara, men nu hinner jag med att landa lite i alla fall.
Blev så glad när du skrev om huset. Tänk att det alltid ska hänga på de där pengarna......
Du, nu tar vi och hjälps åt tycker jag så ska du se att vi sitter där snart med våra hus och bara myser allt vad vi orkar.
Var rädd om dig vännen och jag väntar så gärna på dig bara så du vet. Ta dig tiden när du själv har lust. Ägna dig åt det som får dig att må bra och som ger dig energi.
Puss och kram Mia

Anki sa...

Åh du är inte ensam om bloggide...har inte tid, inte lust och inga ideér!
Men man får ta det som det kommer, när lusten och tiden finns!
Så inget dåligt samvete nu tjejen!
Å du visar så snygga bilder!

Kramis Anki

Lily sa...

Bloggtorkan kommer och går tycker jag...Håll ut...Det kommer igen!
Underbara saker du visar...Njuter för fullt av allt vackert!
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Du har då inte foto-torka, du visar så fina bilder. Hoppas du får flytta till ditt drömhus.
Önskar dig en riktigt bra helg.
Kramar
AnnaMaria

Lisa.L sa...

hej hej ! på bild nummer två som på högersidan av spegeln så hänger det en svart "boll" i luffarslöjd..den var super fin! Är det nåt du säljer ? Lisa vil haaaa ;)kram

LantlivsAnette sa...

Hallo bruden !!
Vet du, vi är sååå glada då du har gjort ett nytt inlägg, alltid lika roligt !! Och vackert..
Inte behöver du hinna kommentera runt till alla, det gör inte jag heller !! Finns inte en chans att man skulle klara av det...och du som har butik o jobbar så mycket !!
Åhhh, har du ett hus som du vill ha, med plats för butiken, gud så spännande, ser du drömma det måste man ha, de kan slå in också..
Ha nu en toppen dag, idag är det ju Fredag, jag slänger över lite fika, kladd kaka kan det vara nåt ?
Kraaam Anette

Mioora sa...

Du ska nog lyssna på den där lilla fågeln. Du gör inte någon en tjänst om du inte först lyssnar på dig själv. Att vara andra till lags hela tiden är förödande.

"Viktigast är inte vad du gör, utan vem du är".

Så pyssla om dig själv först...

My Lovely Things sa...

Hej!
tack gulliga Melinda för minvinst Korset!

Jag har gjort ett inlägg om detidag..
kram Anna

Marias lilla Skafferi sa...

Men du, det är HELT OKEJ att känna det som att någon har dragit ner rullgardien ett tag..! Du finns ju kvar ändå, om inte annat så kan man göra som jag, läsa ALLA tidigare inlägg ända tillbaka från början så det finns ju att göra ändå, så att säga..!

Vilka otroligt inspirerande bilder du lagt in i dag, man blir ju helt salig! Jag gillar din köksvåg, superfin!

Önskar att jag kunde komma till din butik NU men ack vad långt iväg jag bor..

Men du, ha en superfin dag så hörs vi!

Kraaam,
Maria

OlgaA sa...

Att känna så är väl OK, men man definitivt inte ska gå i överstyr. Både med "dåligt samvete" och med "tråkigt" =)
Det är ju perioder i människas liv som styr och troligen blev det LITE för mycket på sistone för din del och undermedvetet styrs du i mer långsammare och lugnare tankesätt! Ta det i den takt som det går. Allt går över, sagt en klok människan och det stämmer har jag kommit fram ;D
Kram till dig och ha en härlig helg!

Anonym sa...

Bloggförstoppning!!!!!!!!

Självklart vännen har du det!

Vilket bra ord, det passar ju perfekt på dig. Kan riktigt se hur du går runt och ojjar dig till Janne över din onda mage och han undrar vad det kan vara.....

Bloggförstoppning, klämmer du fram, just klämmer du vet som man gör när man har ont i maggen *fniss*

Undras just hur den korven ser ut. Hoppas inte min blogg är med i förstoppningen, hujedamej!!!!!!!

Hos mig är det bara garner, garner, garner överallt. Ungarna tycker att det ser ut som en godisfabrik fast det är garner överallt i stället för karameller....................

Ja du, den som väntar på något gott, den väntar på paket från mig *fniss*

Nää nu ska jag cyckla till centrum, åh vad kul det ska bli.....nu när jag inte har någon bli förrän tidigast på tisdag, då får man vara ute i friska luften.........

Blääää!

Nä men trevlig helg på dig då. Såg att Lotten föreslog första helgen i nov. Det blir perfekt för mig, kolla Suss och ge henne en puss från moi

Pözz

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ha ha ha bloggförstoppning är nog rätt ord. Tror jag åkt på det jag med faktiskt. Dock har jag inte lika vackra bilder att visa från en ljuvlig butik varje gång, så vad ska man visa då....

Nu har jag tipselitipsat mamsen om boken hos dig typ 517 ggr, så kommer hon inte in och köper den måste jag nog erkänna att jag kommer att bli lite besviken på julafton....;o) För hemska tanke tänk om hon nu inte köper den och den är slutsålt och jag inte fick ett ex, paaaaanik. Har bett maken fråga lite fint om hon tänker köpa den och annars säga att han vill göra det.. he he man måste ju ha en backup plan.

Kommer hon in och vill köpa den och den sålt slut så måste du nästan meddela mig.....;o)

Lycka till med förstoppningen nu, bilder från butiken kan jag dock leva läääääänge på.

Kraaaaam
Mia

linnea-maria sa...

Vilka härliga julgranar i plåt!!! /linnea-maria

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Melinda!
Jag har typ hur mycket egen tid som helst,inte bra, men jag har ändå ingen blogglust vet i tusan vart den tagir vägen :( Söker åxå efter huset med stort H, inte för att starta eget utan för att få börja INREDA..suck..men tids nog kommer det väl hoppas jag.

Jag tycker att du gör det super bra som hinner med så otroligt mycket, familj, butik och blogg och så allt vardagligt där emellan, woow!!! Va stolt!

Ha en skön helg!
Kraam från Benita

Min Skattkammare sa...

Så underbart fina bilder trots din bloggtorka!
Jag trippar in här ibland och njuter.......
Det räcker gott.
Alla känner likadant
(försöker jag intala mig när mina skuldkänlsor tar sats och hoppar upp på min rygg med pjäxorna på) för vi är ju kvinnor!
;o)

Andrum sa...

En liten tävling hos mig kanske kan liva upp damen? Gör ett försök iaf Melinda! Finfint pris serru!
Du bjuder på jättefina bilder och tycker inte du bloggar för sällan. Den som väntar på nåt gott...du vet. Ta hand om dig och sluta ställa så höga krav på dig själv!
Stor kram, Annica

Krusidull sa...

Hej Melinda
Ta det lugnt,du är i trygga händer!
De du drabbats av händer alla stora konsnärer :)
Kram
Krusidullab

blomsterboden i skanör marie sa...

Glöm allt som heter tvång och måsten. Att blogga ska vara nåt som ska vara kul. Vad man kan se på dina bilder så verkar du verkligen inte ha
"bloggförstoppning" de är verkligen hur inspirerande som helst.

Kramkram Marie